"Aku rasa tak layak"

"Kenapa pulak ? Takde sape pun perfect laa.."

"Aku byk kurang la, kalau banding dgn orang lain, aku ni jahil gila.."

"Habistu kau nak salahkan takdir Allah yg dah tetapkan mcm ni.."

"Hmmm, aku perlukan masa utk perbaiki diri lagi, boleh tak ?"

"Apa salahnya kau perbaiki diri mula dr sekarang, pastu kau belajar drpd diorang"

"Hmmmmmmm...."



Betul, aku rasa sungguh tak layak nak duduk dalam halaqah tu, bagi aku, tu bukan peringkat aku lagi, aku perlu perbaiki banyak perkara utk dapat setanding dgn mrk.. Aku perlu merangkak dari bawah semula.. 

Tapi, ada yg kata.. Biar belajar dr orang hebat biar jadi hebat sama2 nnt. Hmm tp aku byk ketiggalan. Yelah dulu belajar demi exam, sekarang ? Hmm "Baru kau sedar betapa pentingnya?"

So, macam mane sekarang ? 


Buntu. really. Buntu..

As Saff : 2 & 3

"Wahai orang orang yg beriman, mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan ? Itu sangatlah dibenci di sisi Allah jika kamu mengatakan apa apa yang tidak kamu kerjakan"

Al Ankabut : 69

"Dan kpd orang2 yg bersungguh sungguh bermujahadah utk mencari Keredhaan kami, nescaya kami benar2 akan tunjukkan merka jalan2 itu"

Dgn kesungguhan yg tinggi dlm bermujahadah, walaupun memakan masa yg panjang maka pasti suatu masa nanti Allah akn tetap memberi petunjuk..

Amin, Ya Rabb Alamin,








Comments

Popular posts from this blog

New ,

Malu ?