Salam 2013, masuk tahun baru ape perasaan ? Takkan la sama lagi mcm tahun lepas ?? Mesti rasa semangat sikit kn, yelah.. Masa ni la nk tanam balik misi visi tahun 2013. Tapi yg tahun lepas punya sempat tak habiskan semua ? Haaaa, cuba reflect balik diri sendiri. 

Jadikan 2012 sebagai titik pengajaran dalam hidup, sebab perkara yg paling jauh dari hidup kita adalah masa lalu.. Jangan ulangi kesilapan lalu dan tambahbaikkan lagi daya usaha trhadap sesuatu perkara biar setiap perkara tu ada kemanisannya walaupun pahit. Kerna apa ? Hidup ini cuma sementara, tak best lah kalau penuh pasal duka cita je kn ? 

Meh nak kongsi sikit visi misi Tahun 2013 saya;

1. Mujahadah dalam study, taknak dah malas2, pastu bila nak exam baru la terkocoh kocoh nk sumbat semua dalam otak. 

2. Kurangkan makan (esp makanan yg exclusive hihi) Kurangkan tiduuuuuur zZzzzz, Kurangkan lagha, yeah hargai masa.

3. Banyakkan baca buku ilmiah or updates, Hey Syariah Advisor must be updated with all the worlds issues la, mana boleh ketinggalan. Malu ke orang je weyy.

4. Kumpul more sweet memories with family and friends ;)

5. Usaha lagi lagi lagi dan lagi dalam bahasa arab, well if you get to know it, it is easy and fun ! Bahasa syurga kn mestilah perfect, ye dak ? 


Ni je yg boleh kongsi, yg lain biarlah antara aku dan Allah shj ;) Hopefully, i can fulfill all my wishes.. Yea, i really do hope for that..

Dalam sujudku, aku meminta..

Agar diampuni dosa dosa lalu aku, keluargaku dan teman teman.. Aku berdoa, agar Allah melindungi setiap orang yg bermakna buat hidupku. 

Aku meminta, supaya Tahun 2013 kurang rasa berat dan ujian buat kerabatku, dan menguji kami dengan ujian yg setimpal dengan qudrat kami..

Aku merintih agar Allah membantu hamba hambaNya yg berusaha mendekatiNya dan memelihara hati kecil aku ni supaya sentiasa sedar akanNya.


              يا ايها الذين ءامنوا ان تنصروا الله ينصركم ويثبت اقدامكم
O you who believe ! if you help (the cause of Allah), He will help you and make firm your feet.
(Muhammad 7)

Ye, Allah tak kejam sangat sampai taknak bantu HambaNya, Ingatlah tika sakit atau diuji, Sesungguhnya Allah sedang memerhati kamu dan kamu sedang berada di bwh pengawasanNya and that shows He cares, that shows Hes with you. Yes You :)

Sekian shj, 
Assalamualaikum ;)




Comments

Popular posts from this blog

New ,

Malu ?