Salam 'Alaik,
“Wahai jiwa yang tenang, kembalilah kepada Rabb kalian dalam keadaan berpuas hati lagi diredhai.” Surah Al-Fajr ayat 27-28

Harapnya dalam keadaan yg soleh dan musleh semuanya, Alhamdulillah baru je selesai Test I utk Sem 2 ni, and i know theres lots coming up.. Sebab tu makin busy. Nak cari masa dan idea utk post dlm blog pon ambil masa yg lama, so sementara ada masa yg terluang-tak-tahu-nak-buat-ape ni, saya nak kongsila sikit.......... So listen up ! ;)
Seorang wanita yg ingin menjaga hatinya dgn tidak menunjukkan perasaan cinta thdp seorang lelaki yg telah lama dia letakkan dlm hatinya.. Seorang yg sangat sempurna bgnya. Dan insyaAllah pd pandangan Allah juga. Pabila teringatkan dia, pasti perempuan itu istighfar dan kembali mengingatkan diri supaya tidak jatuh pada tgn Syaitan.. 

Baginya, dia perlu cuba untuk menjadi sempurna seperti pencuri hatinya tu. Tapi kena ingat niat kena betul, bukan jadi solehah semata2 dia, tapi kerana Allah. InsyaAllah lebih manis penghujungnya.. Percayalah dgn janji Allah,

Allah S.W.T berfirman, “Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.” (an-Nur':26)

Dengan itu, dia kerap berdoa supaya Allah pelihara hatinya drpd nafsu dan godaan syaitan. Dan pelihara orang2 yg disayanginya. Tapi takdir Allah siapa yg tahu ? Kerna Dia lah Pengatur Yang Maha Hebat, Penggubal Cerita Yang Maha Kreatif. Jadi, yakinlah dgn janji Allah ;)

O yea,  Kita tahu apa yg kita mahu. Allah tahu apa yg kita perlu. Conclusion, He knows best ;)

Harini Jumaat kan ? Kahfi jom sempurnakan ;)



Comments

nahmri. said…
huk! tumpang lalu.
Nak cakap LIKE aja.
Teruskan sharing2 anda^^
Asma' Nadzirah. said…
Hehe lalu je selalu, thanks datang ;)

Popular posts from this blog

New ,

Malu ?