Part yg paling susah ape ?

Menjaga hati orang dan menjaga hati sendiri dlm masa waktu alwaqt yg sama . Pernah tak rasa mcm kita ni kejam sgt sbb selalu nk jaga hati sendiri . Hati orang laen hang pi la jaoh jaoh . Mesti penah kan ? Sebab kita mesti nak yg terbaik utk diri sendiri kan ? Abestu kalau kita nk sedapkn hati org laen tapi hati sendiri tak sedap cmne plak ye ? Tak ke merana cmtu . Tapi betul ke hati penyebab ke-merana-an korang ?

“Ingatlah bahwa di dalam jasad terdapat sekerat daging. Jika ia baik, maka baiklah seluruh jasadnya. Dan jika ia rusak maka rusaklah seluruh jasadnya. Ketahuilah bahwa segumpal daging itu adalah hati.”

MUNGKIN kalau kita berfikiran baik tentang org , kita dapat menjaga hati dia ? MUNGKIN kalau kita sederhanakan penjagaan hati masing masing kita dapat result yg lebih menarik ? atau MUNGKIN kalau kita sedar yg manusia semua sama dan merupakan saudara kita sendiri kita dapat meraih kebahagiaan yg selama ni kita cari ?

Tapi kalau pepatah melayu ikut hati mati, ikut badan binasa. Ikut nafsu, lesu. Camne pulak ? Hmm solution die ape sebenarnye ? Camne nk jage hati orang and hati kita in the same time ? Dont ask me , Aku tak tahu HukHuk .

Astaghfirullahala'zim !
Jgn Kau uji aku dengan ujian sebegini lagi :'(
I need solutions Please .

Comments

Popular posts from this blog

New ,

Malu ?