SPM result pun dah keluar , dan Alhamdulillah abang aku dpt STRAIGHT A's . Well ofcourse i have to beat him . Mcm impossible kann ? Aah aku pun pike gituh sbb tgk la keadaan aku skrg neh , mmg langsung takde motivasi -..-

BUT BUT BUT I WILL TRY TO ACHIEVE BETTER RESULT THAN EXAM EXAM SBLUM NEH , I WILL TRY MY VERY BEST :)

Well in order to beat him , i've got to change , mybe not 360 degrees but slowly i'll change . Haritu lepas dengar cerite ustzh Hawanis , rasa sebak takut seram motivated terus dtg menyelubungi diri aku . Kenape ?

sbb mase tu ustzh cerite keadaan and suasana B12 ambik result , ade yg menangis ade yg feel down gila sbb dah try their very best and ade yg pujuk kawan walaupun org tu dpt lg low dr kawannya .

Betape mulianye org tu , mendahulukan kawan dari die . Terharu kn kalau ade kawan yg mcm tu ? Sanggup tak tido mlm sbb kawan ade mslh .



Mcm mcm ragam , paling aku takut bila kita dah usaha usaha usaha , tibe tibe result down . Bile rasa give up dah menguasai diri , mcm mcm boleh berlaku . Masa tu lah Allah nak uji kita . Mungkin ade silap kite kt celah mane mane kan . Kita tak tahu .

Allah je Maha Mengetahui dan Maha Bijaksana , Mungkin ade hikmah di sebalik kejadian . Kite kena tabahkn hati , dan sentiasa kuatkan IMAN :)

Tapi yg paling penting kita kena buat ;

Jaga hubungan dgn ALLAH
Jaga hubungan dgn KELUARGA
Jaga hubungan dgn KAWAN + CIKGU
USAHA USAHA USAHA
DOA DOA DOA
dan TAWAKKAL :)

Comments

Popular posts from this blog

New ,

Malu ?