Genap 18 tahun aku dilahirkan,
Genap 18 tahun aku merentasi dunia ini,
Genap 18 tahun juga aku merasai kemanisan dan kepahitan dlm kehidupan, sudah tentu belum cukup lg kan ?
Genap 18 tahun aku menjadi seorang anak, adik, kakak, dan kawan kepada mereka yg aku sayangi,
dan Genap 18 tahun aku menjadi hambaNya,

Sesuatu yg aku takut, Masih adakah aku pada tarikh yg sama tahun depan ?

Dalam kesunyian dan kekosongan jadual harian, aku terfikir.
 Bilakah ajalku ? agar aku dapat lebih bersedia.
Sempatkah aku menemui jodoh, mencitai dan dicintai ? kerna pengalamannya manis.
 Sempatkah aku membuat ibubapaku bangga ? kerna dapat anak seperti aku.
dan akhirnya, ada yg lebih penting..
Layakkah aku bertemu denganNya ? Cukupkah amalanku ?

Semestinya byk perlu diperbaiki dan digunakan sebaik mungkin, kerna Ajal Maut di tangan Tuhan dan perlu bersedia pada bila bila masa,

Sampai sini shj, Assalamualaikum.



Comments

Popular posts from this blog

New ,

Malu ?